понеделник, 20 октомври 2008 г.

В автобус А74



20 октомври сутринта. Качвам се на автобус А74 на спирката до ХЕИ в посока Руски паметник. Шофьорът говори по мобилния. Това не е добре, аз самият съм нарушавал това правило и знам, че е голяма безотговорност - вниманието ти е разфокусирано значително. Щрак! Снимам го аз, защото съм блогър с активна позиция в обществото :-)

Възмущавам си се тихо. А шофьорът не спира. Говри ли говори. От опит знам, че когато един човек така непукистки не спазва правилата, то той е силно афектиран от нещо или вече не му пука поради някаква причина. Затова надавам ухо...

"...Не са ни платили заплатите. Финансовият директор и администрацията от тази сутрин напуснаха. От предишното място изгорях с 4 хиляди лева, сега висим с 5. "Горкият човек! Или няма късмет, или обича да повтаря стари грешки, си мисля...

Ей така, от едното подслушване на говорещ по джиесема шофьор на автобус, разбрах следната "важна" информация: частната линия А74 в София, оперирана от фирмата “Юнион трейд къмпани” ООД, за която в тази статия се твърди, че служебно е спечелила конкурса за оператор на линиите 74 и 150, е дала фира. Сигурно заради високата цена на бензина, помислих си аз, но точно в този момент явно и разговорът на водача с неговия събеседник засегна този щекотлив въпрос, защото той на висок глас даде обяснение "...зели са толкова много автобуси, че не могат да им плащат лизинга...". Лоша референция към отдела по оценка на риска към Alpe Adria Group :-).

От опит знам, че в БГ публично частното партньрство си е най-често евфемизъм за присвояване на публични или чужди финанси от местни частни субекти. В този случай кой ли е потърпевшия? Общината, лизинговата компания или банките кредитирали по друг повод “Юнион трейд къмпани” ООД... Аз залагам основно за общината и опционално за лизинговата компания. Автобусите А74 пътуваха нон-стоп полупразни и твърде често един след друг. Тази сутрин, автобусът, в който пътувах аз трябваше да изчака предишния А74 на спирката на Руски паметник да тръгне, за да спре той :-).

Даже съм готов и със схемата. Взимаш една линия, набъкваш я с возила и касираш на километър по 2.90. Всеки ти дава лизинг заем и тн, защото Общината ти е клиент, а от това по-добър гарант не би трябвало да има. После започваш да не плащаш заплати, лизинг и тн, но от нейна страна, Общината ти се издължава редовно. В един момент затваряш бизнеса, но ти си ООД - отговорността ти е само до 5000 лева, толкова имаше да взима само шофьора с джи ес ема сутринта :-))))

5 коментара:

Анонимен каза...

5000 лв.Че този шофьор за колко работи?

MARFI каза...

@Fen, може да не са му плащали отдавна. Пък и предвид професията и шофирането в София бих предположил, че взима над 1000.

Иначе въппросната фирма отдавна си експлоатира линията, но досега не се бях замислял, че всичкия шум около частно отдаваните концесии си е и перфектна схема за източване на пари.

Ако ми позволите да направя един паралел, в Гърция единствено в междуградските линии има частни коли, общественият транспорт е излючително държавно регулиран, със заплати поне 3000 евро, като тези в метрото взимат над 4 000.

stori каза...

Доколкото проумявам, мениджмънта на тези линии ангажира шофьори с обещания, които знае още в началото, че няма да може да изпълни. Жалко наистина. Този човек въртеше юнашки волана, говореше нахакано, репчеше се, но нищо не може да направи - белите якички си го цакат отвсякъде...

Анонимен каза...

6ofiorite na 74 sa edni ot nai gotinite i pe4enite ot cqla sofia.A tozi koito govori po telefona e edin ot nai gotinite.Koito ima ne6to protiv tqh vaob6te da ne se vozi na 74,a da si obira partake6ite i mainata mu.Poprincip 6ofiorute dori da ne sa na reis govoriqt po telefona taka4e nqmate ni6to protiv tqh i koito ima ne6to protiv tqh da si ebe maikata

Unknown каза...

te sa edni ot nai GOTINITE 6ofiori ! koito ne haresva A74 izob6to da ne se ka4va ! i ako nqkoi poblikuva LO6 MOMENTAR 6TE GO NAMERA i 6te go iznesa ot tqh !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!